Murarégió Turisztikai Portál
 

Közúton

A Mura Régió közlekedésföldrajzi potenciálja az elmúlt évtizedben hatalmas mértékben felértékelődött. Ez elsősorban a közúti közlekedésre igaz.
Ma már az M7-es autópálya egészen Letenyéig fut, innen - az új Mura hídon keresztül - egészen a horvát tengerpartig végig autósztrádán lehet közlekedni. Letenye és Tornyiszentmiklós között az M70-es gyorsforgalmi út épült meg, mely Szlovénia felé teremt kapcsolatot. Szlovén oldalon az autópálya Ausztria és Olaszország felé folytatódik. 2012-ben kiírták a tendert a gyorsforgalmi út 2x2 sávossá fejlesztésére, így a közeljövőben remélhetően már erre is autópályán közlekedhetünk.
Mindezek a főközlekedési utak ha térben nem is, de időben jóval közelebb helyezték térségünket a környező fővárosokhoz. Pld. korábban Budapestre 3,5 óra alatt lehetett eljutni, ma viszont ez kb. 2,5 órára zsugorodott. Zágráb 1,5, Ljublajana pedig Budapesthez hasonlóan 2,5 óra távolságban fekszik.
A helyi közlekedési hálózat centruma kétségkívül Letenye, mely hazánk lehjelentősebb déli kapuja.

Információk az M7-es autópályáról:

Információk az M70-es gyorsforgalmi útról:
 
A helyközi autóbuszközlekedésről a volán társaságok honlapján lehet tájékozódni:

Vasúton

Aki vasúton kel útra, annak Nagykanizsáig vagy Murakeresztúrig érdemes utaznia. Ez a leggyorsabb lehetőség, bár az út így is 3,5 - 4,5 órát vesz igénybe. Térségünk NY-i peremét érinti a Zalaegerszeg-Lenti vasútvonal is, de ennek forgalma nem számottevő.

Vasúti menetrend:
MÁV menetrend (elvira)
 
A térség egyik nevezetessége a Csömödér-Kistolmács Erdei Kisvasút, melyet ma úgy tartunk számon, mint hazánk leghosszabb erdei kisvasútját. A fővonal Lenti-Szilvágy-Csömödér-Kistolmács településeket köti össze, de számos mellékága is van. Teljes hossza 102,9 km.
Ezt a vasútvonalat a faipar helyi megtelepedése hívta életre, s fő funkciója ma is ez. 1918-ban a csömödéri fűrészüzem és az Esterházy hitbizományhoz tartozó szentpéterföldei erdők között épült ki a vonal. Kezdetben lóvontatású szerelvények közlekedtek, melyeket 1922-ben gőzmozdonyokra cseréltek (két forgalomba helyezett mozdonya Karcsi és Muki volt). Az 1920-as évek végére kiépült a teljes hálózat. 1945-ben államosították a vasutat, 1962-ben pedig diesel mozdonyokkal váltották fel a gőzmozdonyokat. A kisvasút egyre nagyobb népszerűségnek örvend a kirándulók körében. Már nosztalgiajáratok is indulnak, ilyenkor gőzmozdony -Ábel névre hallgat- vontatja a kocsikat az utasok nagy örömére.

A kisvasút menetrendje:
Csömödéri Erdei Kisvasút menetrend

Adatvédelem | Impresszum | Jogi nyilatkozat